Korábbi években a budapesti környéki Auchan áruházak tetején elhelyezett gépészti egységek cseréjében segédkeztünk Liebherr LTM 1230-5.1 autódarunkkal. Idén áprilisban szolnoki Auchan áruház 6-6 db régi és új rooftop egységek le- és fel daruzásában vettünk részt. A 230/250 tonnás darura azért volt szükség, mert a legtávolabbi 3 db elem 62-65 méteres távolságban helyezkedetett el.
Tavaly decemberben kaptunk megbízást a Nestlé büki gyáregységében a beruházáson dolgozó olasz cégtől raktári daruk helyszíni telepítése során daruzási feladatok elvégzésére. A 41 méteres magasraktárba kellett 4 db raktár daru elemeit elhelyezni. A 40 méter hosszú daru egységeket emelését egy 12 tonna teherbírású Manitou is segítette, ami az egyes daru elemek alját tartotta az emelések során.
Azután, hogy 2023 Karácsonya után megérkezett telephelyünkre és 2-3 napon keresztül ismerkedtünk az új eszközzel, 2024 január 3-án már kiskundorozsmai munkahelyszínen toronyelemek egységeit emeltük a helyére új 80 tonnás lánctalpas darunkkal.
2023 évvégén Karácsony előtti napokban megérkezett telephelyünkre 80 tonnás SANY SCE 800 TB típusú teleszkópos gémkitolású lánctalpas darunk a megszokott narancssárga színben. A darut szlovéniai Koper kikötőjéből szállítottuk nagytarcsai telephelyünkre.
Ahogy arról a korábbi bejegyzésünkben már beszámoltunk, 2023. januárjában kezdtük el a W-Scope Hungary Plant Kft. gyáregységének főépületét képező szerkezeti elemeinek helyszíni szerelését és daruzását. A munka jelenlegi fázisában néhány esetben 18-22 méter közötti távolságba kell daruzni a 55-65 tonna közötti pilléreket, mert egy pincehelység miatt nem lehet közelebb állni.
2023 januárjában kezdtük el a W-Scope Hungary Plant Kft. gyáregységének főépületét képező szerkezeti elemeinek daruzását 130 tonnás GROVE GMK 5130-1 darunkkal. A munka nagyságából adódóan azonban februártól további 2, illeve márciustól további 1 daruval végezzük a szerkezet daruzását.
1 héttel a megérkezését követően Csepelen, Budapest XXI. kerületében teszteltük új darunk emelési kapacitásait. A munka során kb. 45 tonnás gépegységeket kellet szállító járművekről a kijelölt helyére emelnünk kb. 8-10 méteres távolságokba.
12 hónappal a megrendelése után 2022. december elején megérkezett telephelyünkre 160 tonnás Liebherr LTM 1150-5.3 autódarunk, narancssárga és kék színben. A kövezetkező napokban telephelyünkön teszteltük az új darut.
Komáromban a SK Innovation akkumlátorgyárának közvetlen közelében kerül megépítésre egy 1000 m3-es víztorony, amelynek méretei meglehetősen impozánsak. A torony átmérője 5 méter, a fenti rész legnagyobb szélessége 20 méter, a torony magssága 34-41 méter között, míg az egyes elemek súlya 6 és 49 tonna változik. Emiatt az építéshez min. 200 tonnás kapacitású darura volt szükség.
2022. június végén / július elején korei megrendelőnk a gödi Samsung új gyáregységének építése során több emelési feladattal bízta meg társaságunkat. Ezek közül a a legalaposabb tervezést az alábbi páros emelési feladat igényelte, amely során egy 36 tonnás gépet kellett a második emeletre beeemelnünk egy 100 és 130 tonnás daruval.
A korábbi években több hasonló emelést is elvégeztünk a Budapest egyik legszebb Duna-parti részén a Jane Haining rakparton, de idén februárban 3 hidat is meg kellett emelnünk, amelyekhez kicsivel nagyobb kapacitású darura volt szükség.
Daruzás. 2022. február közepétől állt munkába Pingon PT 352.6 típusú toronydarunk Kecskemét a Boróka Lakópark területén. A II. ütemben 126 lakást alakít ki a beruházó. A toronydaru egységek helyszínre szállítását és telepítését 2 munkanap alatt végeztük el.
Társaságunk 2006 óta foglalkozik KCR-s daruk (KCR-s önrakodós teherautók) bérbeadásával. 2021. novemberében kaptunk megbízást Bugyin az OBO Betterman területén 8 méter magasságú vasszerkezeti elemek telephelyen belüli átrakodására és helyszíni összeépítésére.
Július közepén kezdtük el a Samsung gödi új akkumlátorgyárában épülő épület tartószerkezeteinek beemelését. Az 50 tonnás és 25-30 méter között változó hosszúságú pillérek beemelését Liebherr LTM 1230-5.1 autódarunk végezte el.
Az új 6 tonnás toronydarunk – a telephelyünkön eltöltött közel 1.5 hónapos teszt időszakot követően – július végétől a Millenáris Park G épületének építésén dolgozik. A monolit vasbeton szerkezetépítése során zsalut, vasanyagot és mixer betont emel a helyére az új épületrész kialakítása során.
Daruzási tevékenységünk tovább bővült 1 db új 230 tonnás Liebherr LTM 1230-5.1 beszerzésének köszönhetően. Az új darunk 2021. június közepén a németországi Ehingenből érkezett meg telephelyünkre a már megszokott narancssárga és kék színekben. A következő napokban a telephelyünkön ismerkedtünk az új géppel.
Március végén a Pingon S.Coop spanyol gyártó leszállította telephelyünkre új gyártású 6 tonna teherbírású PT 352.6 típusú toronydarut utolsó elemeit is. Max. 42 méteres horogmagasság mellett 52 méteres gémhosszal rendelkezik. Megrendelőink számára már toronydaru bérlési lehetőséggel is álluk rendelkezésre.
Különleges daruzási feladat elvégzésére kaptunk megbízást régi partnerünktől. A 2 db egyenként 4.6 tonnás turbina cseréje során a feladat komplexitását az adta, hogy rendkívül szűkös hely miatt daru horog és csörlő nélkül lehetett csak elvégezni az emeléseket. További, kihívást jelentett, hogy az egyes emeléseket csak a gém ki-és beteleszkópozásával lehetett elvégezni.
A KCR-s teherautók legnagyobb előnye, hogy nem csak szállítás, de a daruzás is végezhető velünk. Autódaruktól eltérő emelési tulajdonságokkal rendelkeznek, így olyan típusú daruzási munkákat is tudnak elvégezni, amelyekhez az autódaruk már nem lennének megfelelőek. Október elején egy ilyen jellegű munkát végeztünk el Palfinger PK 48002 EHE típusú KCR-s teherautónkkal Budapesten., a II. kerületben a Bimbó úton.
A daruzási tevékenység során a legfontosabb szempont a biztonság. Ezt tartottuk szem előtt, amikor augusztus közepén DEMAG AC 100 típusú, 100 tonnás autódarunkra esett választásunk, hogy elvégezze a 31 tonnás prés gép szállító járműről történő leemelését Budapest XVII. kerület, Régi vámköz helyszínen.