Korábbi években a budapesti környéki Auchan áruházak tetején elhelyezett gépészti egységek cseréjében segédkeztünk Liebherr LTM 1230-5.1 autódarunkkal. Idén áprilisban szolnoki Auchan áruház 6-6 db régi és új rooftop egységek le- és fel daruzásában vettünk részt. A 230/250 tonnás darura azért volt szükség, mert a legtávolabbi 3 db elem 62-65 méteres távolságban helyezkedetett el.
Címke: daru bérlés
Tavaly decemberben kaptunk megbízást a Nestlé büki gyáregységében a beruházáson dolgozó olasz cégtől raktári daruk helyszíni telepítése során daruzási feladatok elvégzésére. A 41 méteres magasraktárba kellett 4 db raktár daru elemeit elhelyezni. A 40 méter hosszú daru egységeket emelését egy 12 tonna teherbírású Manitou is segítette, ami az egyes daru elemek alját tartotta az emelések során.
Azután, hogy 2023 Karácsonya után megérkezett telephelyünkre és 2-3 napon keresztül ismerkedtünk az új eszközzel, 2024 január 3-án már kiskundorozsmai munkahelyszínen toronyelemek egységeit emeltük a helyére új 80 tonnás lánctalpas darunkkal.
2023 évvégén Karácsony előtti napokban megérkezett telephelyünkre 80 tonnás SANY SCE 800 TB típusú teleszkópos gémkitolású lánctalpas darunk a megszokott narancssárga színben. A darut szlovéniai Koper kikötőjéből szállítottuk nagytarcsai telephelyünkre.
2023 januárjában kezdtük el a W-Scope Hungary Plant Kft. gyáregységének főépületét képező szerkezeti elemeinek daruzását 130 tonnás GROVE GMK 5130-1 darunkkal. A munka nagyságából adódóan azonban februártól további 2, illeve márciustól további 1 daruval végezzük a szerkezet daruzását.
1 héttel a megérkezését követően Csepelen, Budapest XXI. kerületében teszteltük új darunk emelési kapacitásait. A munka során kb. 45 tonnás gépegységeket kellet szállító járművekről a kijelölt helyére emelnünk kb. 8-10 méteres távolságokba.
12 hónappal a megrendelése után 2022. december elején megérkezett telephelyünkre 160 tonnás Liebherr LTM 1150-5.3 autódarunk, narancssárga és kék színben. A kövezetkező napokban telephelyünkön teszteltük az új darut.
Komáromban a SK Innovation akkumlátorgyárának közvetlen közelében kerül megépítésre egy 1000 m3-es víztorony, amelynek méretei meglehetősen impozánsak. A torony átmérője 5 méter, a fenti rész legnagyobb szélessége 20 méter, a torony magssága 34-41 méter között, míg az egyes elemek súlya 6 és 49 tonna változik. Emiatt az építéshez min. 200 tonnás kapacitású darura volt szükség.
2022. június végén / július elején korei megrendelőnk a gödi Samsung új gyáregységének építése során több emelési feladattal bízta meg társaságunkat. Ezek közül a a legalaposabb tervezést az alábbi páros emelési feladat igényelte, amely során egy 36 tonnás gépet kellett a második emeletre beeemelnünk egy 100 és 130 tonnás daruval.
Társaságunk 2006 óta foglalkozik KCR-s daruk (KCR-s önrakodós teherautók) bérbeadásával. 2021. novemberében kaptunk megbízást Bugyin az OBO Betterman területén 8 méter magasságú vasszerkezeti elemek telephelyen belüli átrakodására és helyszíni összeépítésére.
Július közepén kezdtük el a Samsung gödi új akkumlátorgyárában épülő épület tartószerkezeteinek beemelését. Az 50 tonnás és 25-30 méter között változó hosszúságú pillérek beemelését Liebherr LTM 1230-5.1 autódarunk végezte el.
Daruzási tevékenységünk tovább bővült 1 db új 230 tonnás Liebherr LTM 1230-5.1 beszerzésének köszönhetően. Az új darunk 2021. június közepén a németországi Ehingenből érkezett meg telephelyünkre a már megszokott narancssárga és kék színekben. A következő napokban a telephelyünkön ismerkedtünk az új géppel.
A KCR-s teherautók legnagyobb előnye, hogy nem csak szállítás, de a daruzás is végezhető velünk. Autódaruktól eltérő emelési tulajdonságokkal rendelkeznek, így olyan típusú daruzási munkákat is tudnak elvégezni, amelyekhez az autódaruk már nem lennének megfelelőek. Október elején egy ilyen jellegű munkát végeztünk el Palfinger PK 48002 EHE típusú KCR-s teherautónkkal Budapesten., a II. kerületben a Bimbó úton.
A daruzási tevékenység során a legfontosabb szempont a biztonság. Ezt tartottuk szem előtt, amikor augusztus közepén DEMAG AC 100 típusú, 100 tonnás autódarunkra esett választásunk, hogy elvégezze a 31 tonnás prés gép szállító járműről történő leemelését Budapest XVII. kerület, Régi vámköz helyszínen.
Több hónapnyi várakozás után, idén júniusban átvethettük a minden szempontból egyedinek számító új 30 tonnás Palfinger-Sany SPC 320 típusú darunkat. Ezzel egy hosszú ideje tervezett beszerzésünk vált valóvá, így gépparkunkban 20-30 tonna közötti daruzási kategóriában tudjuk bővíteni szolgáltatási kínálatunkat. Az elmúlt 4-5 évben egyre több megkeresését érkezett ügyfeleink részéről olyan 20-25 vagy 30 tonnás darukra, amelyek min. 30 méteres gémhosszal rendelkeznek. Emiatt vált szükségessé további autódaru beszerezése ebben a kategóriában.
A daru bérlés folyamata a megfelelő kapacitású autódaru kiválasztásával kezdődik. Június elején érkezetett megkeresés felénk a Hungaropharma Zrt. Budapest X. kerületi telephelyén egy 20 méter magas épület szélétől kb. 20 métert benyúlva kellene 300-500 kg között kondenzátorokat / lécserélő berendezések a helyükre emelni.
Március végén régi ügyfelünk megbízásából nem mindennapi emelési feladatokat végeztünk el Biatorbágyon (a daruzás időtartama kb. 3 hét volt). Az Aldi Logisztikai központ bővítése során nem a megszokott méretű peremgerendákat kellett pillérekre emelnünk, hanem különleges kialakítású kb. 47 tonna tömegű előregyártott attika falat is magukba foglaló gerendákat.
Május elején Gyöngyösön egy már működő üzemcsarnok bővítésében segédkeztünk mindössze 1 éves (2019-es gyártású) 60 tonnás autódarunkkal. A daruzási feladat során 24 db pillért, 14 db lábazati elemet, 20 db peremgerendát és 6 db 20 méteres 12 tonnás áthidalót emeltünk a helyére mindössze 3 munkanap alatt a beruházó és megrendelőnk legnagyobb megelégedésére.
Március elején kaptunk megbízást a Budaörsi reptér közelében található MÁV gyalogos felüljáró leemelésére.
A daruzási munkát csak az éjszakai vágányzár alatt (01:00 – 03:30 között) lehetett elvégezni, mivel a felüljáró alatt folyamatos volt a vonatközlekedés nappal és az kora esti órákban is. A felső vezetékekben is ekkor kapcsolták le az áramot. Az emelést nehezítette, hogy a 15 méteres felüljárót a leemelés után át kellett emelni a felüljáró egyik lépcsőjén.
Miután 2019 évvégén megérkezett telephelyünkre idén február közepén szállítottuk ki az első munkájára.
A helyszín szlovákiai Récsény, a feladat távvezeték gerinchálózat villanytartó oszlopainak daruzása.
A nagyobb oszlopok 300-400 méterenként kerültek felállításra, míg köztük 3-4 kisebb oszlopot helyeztek el az épülő nyomvonalon.
A nagyobbak magassága kb. 41 méter és 9-10 tonna, míg kisebbek kb. 35 méter magasságúak és 7-8 tonna súlyúak voltak.