Korábbi években a budapesti környéki Auchan áruházak tetején elhelyezett gépészti egységek cseréjében segédkeztünk Liebherr LTM 1230-5.1 autódarunkkal. Idén áprilisban szolnoki Auchan áruház 6-6 db régi és új rooftop egységek le- és fel daruzásában vettünk részt. A 230/250 tonnás darura azért volt szükség, mert a legtávolabbi 3 db elem 62-65 méteres távolságban helyezkedetett el.
Címke: autódaru
Tavaly decemberben kaptunk megbízást a Nestlé büki gyáregységében a beruházáson dolgozó olasz cégtől raktári daruk helyszíni telepítése során daruzási feladatok elvégzésére. A 41 méteres magasraktárba kellett 4 db raktár daru elemeit elhelyezni. A 40 méter hosszú daru egységeket emelését egy 12 tonna teherbírású Manitou is segítette, ami az egyes daru elemek alját tartotta az emelések során.
2023 januárjában kezdtük el a W-Scope Hungary Plant Kft. gyáregységének főépületét képező szerkezeti elemeinek daruzását 130 tonnás GROVE GMK 5130-1 darunkkal. A munka nagyságából adódóan azonban februártól további 2, illeve márciustól további 1 daruval végezzük a szerkezet daruzását.
1 héttel a megérkezését követően Csepelen, Budapest XXI. kerületében teszteltük új darunk emelési kapacitásait. A munka során kb. 45 tonnás gépegységeket kellet szállító járművekről a kijelölt helyére emelnünk kb. 8-10 méteres távolságokba.
12 hónappal a megrendelése után 2022. december elején megérkezett telephelyünkre 160 tonnás Liebherr LTM 1150-5.3 autódarunk, narancssárga és kék színben. A kövezetkező napokban telephelyünkön teszteltük az új darut.
Komáromban a SK Innovation akkumlátorgyárának közvetlen közelében kerül megépítésre egy 1000 m3-es víztorony, amelynek méretei meglehetősen impozánsak. A torony átmérője 5 méter, a fenti rész legnagyobb szélessége 20 méter, a torony magssága 34-41 méter között, míg az egyes elemek súlya 6 és 49 tonna változik. Emiatt az építéshez min. 200 tonnás kapacitású darura volt szükség.
2022. június végén / július elején korei megrendelőnk a gödi Samsung új gyáregységének építése során több emelési feladattal bízta meg társaságunkat. Ezek közül a a legalaposabb tervezést az alábbi páros emelési feladat igényelte, amely során egy 36 tonnás gépet kellett a második emeletre beeemelnünk egy 100 és 130 tonnás daruval.
Július közepén kezdtük el a Samsung gödi új akkumlátorgyárában épülő épület tartószerkezeteinek beemelését. Az 50 tonnás és 25-30 méter között változó hosszúságú pillérek beemelését Liebherr LTM 1230-5.1 autódarunk végezte el.
Daruzási tevékenységünk tovább bővült 1 db új 230 tonnás Liebherr LTM 1230-5.1 beszerzésének köszönhetően. Az új darunk 2021. június közepén a németországi Ehingenből érkezett meg telephelyünkre a már megszokott narancssárga és kék színekben. A következő napokban a telephelyünkön ismerkedtünk az új géppel.
Különleges daruzási feladat elvégzésére kaptunk megbízást régi partnerünktől. A 2 db egyenként 4.6 tonnás turbina cseréje során a feladat komplexitását az adta, hogy rendkívül szűkös hely miatt daru horog és csörlő nélkül lehetett csak elvégezni az emeléseket. További, kihívást jelentett, hogy az egyes emeléseket csak a gém ki-és beteleszkópozásával lehetett elvégezni.
A daruzási tevékenység során a legfontosabb szempont a biztonság. Ezt tartottuk szem előtt, amikor augusztus közepén DEMAG AC 100 típusú, 100 tonnás autódarunkra esett választásunk, hogy elvégezze a 31 tonnás prés gép szállító járműről történő leemelését Budapest XVII. kerület, Régi vámköz helyszínen.
Több hónapnyi várakozás után, idén júniusban átvethettük a minden szempontból egyedinek számító új 30 tonnás Palfinger-Sany SPC 320 típusú darunkat. Ezzel egy hosszú ideje tervezett beszerzésünk vált valóvá, így gépparkunkban 20-30 tonna közötti daruzási kategóriában tudjuk bővíteni szolgáltatási kínálatunkat. Az elmúlt 4-5 évben egyre több megkeresését érkezett ügyfeleink részéről olyan 20-25 vagy 30 tonnás darukra, amelyek min. 30 méteres gémhosszal rendelkeznek. Emiatt vált szükségessé további autódaru beszerezése ebben a kategóriában.
A 2019. május – júniusában történt sikeres együttműködésnek köszönhetően idén június végén ismét megbízást kaptunk a turai geotermikus erőmű 3-4 db elhasználódott villanymotorjának cseréje során a daruzási munkák elvégzésére. A feladatot Palfinger PK 48002 darus teherautónk hajtotta végre.
A daru bérlés folyamata a megfelelő kapacitású autódaru kiválasztásával kezdődik. Június elején érkezetett megkeresés felénk a Hungaropharma Zrt. Budapest X. kerületi telephelyén egy 20 méter magas épület szélétől kb. 20 métert benyúlva kellene 300-500 kg között kondenzátorokat / lécserélő berendezések a helyükre emelni.
Március végén régi ügyfelünk megbízásából nem mindennapi emelési feladatokat végeztünk el Biatorbágyon (a daruzás időtartama kb. 3 hét volt). Az Aldi Logisztikai központ bővítése során nem a megszokott méretű peremgerendákat kellett pillérekre emelnünk, hanem különleges kialakítású kb. 47 tonna tömegű előregyártott attika falat is magukba foglaló gerendákat.
Május elején Gyöngyösön egy már működő üzemcsarnok bővítésében segédkeztünk mindössze 1 éves (2019-es gyártású) 60 tonnás autódarunkkal. A daruzási feladat során 24 db pillért, 14 db lábazati elemet, 20 db peremgerendát és 6 db 20 méteres 12 tonnás áthidalót emeltünk a helyére mindössze 3 munkanap alatt a beruházó és megrendelőnk legnagyobb megelégedésére.
Március elején kaptunk megbízást a Budaörsi reptér közelében található MÁV gyalogos felüljáró leemelésére.
A daruzási munkát csak az éjszakai vágányzár alatt (01:00 – 03:30 között) lehetett elvégezni, mivel a felüljáró alatt folyamatos volt a vonatközlekedés nappal és az kora esti órákban is. A felső vezetékekben is ekkor kapcsolták le az áramot. Az emelést nehezítette, hogy a 15 méteres felüljárót a leemelés után át kellett emelni a felüljáró egyik lépcsőjén.