2021. június 28.

Megérkezett az új 230 tonnás autódarunk

Daruzási tevékenységünk tovább bővült 1 db új 230 tonnás Liebherr LTM 1230-5.1 beszerzésének köszönhetően. Az új darunk 2021. június közepén a németországi Ehingenből érkezett meg telephelyünkre a  már megszokott narancssárga és kék színekben. A következő napokban a telephelyünkön ismerkedtünk az új géppel.

Az 5 tengelyes, 60 tonna önsúlyú darunk 75 méteres gémhosszal és 20 méteres segédgémmel rendelkezik, így a maximális emelési magassága 95 méter. A gyártó az LTM 1230-5.1 modellt 2018-ban mutatta be a nagyközönségnek, amely számos izgalmas újítással rendelkezik.

Ilyen például az aszimmetrikus talpalás: az első talpakat 7.4 méterre, míg a két hátsó talpat 8.1 méteres szélességben talpalja ki. A talpalást segíti az ún. VarioBase Plus® talpalási rendszer, amely lehetővé teszi, hogy talpakat 0-100% közötti tartományban bármilyen szélességben lehessen használni. Ezáltal a szűkös munkaterületeken – ahol nincs elegendő hely a négy talpat teljesen kitolni – a daruzás során könnyebb használni a darut. A rendszernek köszönhetően magasabb emelési kapacitás (pl. a talpak irányában) és nagyobb emelési távolságok érhetőek el. Mindezek mellett a kevesebb ellensúly is elegendő a daruzás során.

Ez másik fontos újítás a VarioBallast® funkció, ami lehetővé teszi, hogy a daru ellensúlyának rádiuszát mechanikusan lehessen állítani 4.83 méterre vagy 5.73 méterre. Az előbbi rövidebb rádiusz olyan munkaterületeken praktikus, ahol nincs elegendő hely elfordulni az ellensúllyal. A másik nagyobb pedig olyan esetekben alkalmazható, hogy nagyobb távolságokba nagyobb súlyt kell eltenni. Azáltal, hogy ellensúlyt kb. 90 cm-rel hátrább lehet helyezni min. 20-30%-kal növelhető a daru emelési kapacitása adott távolságban.

További innovációs újítások ECOMODE és ECODRIVE funkciók. Ez utóbbi funkciót, azért fejlesztették ki, mert a daru csak egyetlen motorral felszerelt (szemben a régebbi gyártású 2 motoros 200-250 tonnás autódarukkal), amely végzi az alváz mozgatását ZF-XTRAXON váltó segítségével. A felsőváz daruzási funkcióit a motor szöghajtás segítségével működteti.  ECODRIVE funkciónka köszönhetően  jelentősen csökkenthető a zajkibocsátást és üzemanyag fogyasztás is. Az ECOMODE pedig egy olyan funkció, amely daruzás során, akkor kapcsol be, ha 5 percig nem történik munkavégzés és leválasztja a mechanikus meghajtást a motorról és a váltóról.  A motort ez a funkció nem állítja le, de mivel nincs erőátvitel a daru felső forgóvázába (a motor csak üresen jár alacsony alapjáraton), így jelentős 15-25%-os gázolaj fogyasztási megtakarítást eredményez.

Az új beszerzésnek köszönhetően 130-250 tonna közötti emelési kategóriában kedvező árakon vállalunk daruzási feladatokat.

Nagy tömegű terhek emeléséhez keress megfelelő darus céget? Önnek is tudunk segíteni. Keressen bennünket és kérje árajánlatunkat.