Miután 2019 évvégén megérkezett telephelyünkre idén február közepén szállítottuk ki az első munkájára. A helyszín szlovákiai Récsény, a feladat távvezeték gerinchálózat villanytartó oszlopainak daruzása. A nagyobb oszlopok 300-400 méterenként kerültek felállításra, míg köztük 3-4 kisebb oszlopot helyeztek el az épülő nyomvonalon. A nagyobbak magassága kb. 41 méter és 9-10 tonna, míg kisebbek kb. 35 méter magasságúak és 7-8 tonna súlyúak voltak.
A KCR-s teherautók legnagyobb előnye, hogy nem csak szállítás, de a daruzás is végezhető velünk. Autódaruktól eltérő emelési tulajdonságokkal rendelkeznek, így olyan típusú daruzási munkákat is tudnak elvégezni, amelyekhez az autódaruk már nem lennének megfelelőek. Október elején egy ilyen jellegű munkát végeztünk el Palfinger PK 48002 EHE típusú KCR-s teherautónkkal Budapesten., a II. kerületben a Bimbó úton.
Különleges daruzási feladat elvégzésére kaptunk megbízást régi partnerünktől. A 2 db egyenként 4.6 tonnás turbina cseréje során a feladat komplexitását az adta, hogy rendkívül szűkös hely miatt daru horog és csörlő nélkül lehetett csak elvégezni az emeléseket. További, kihívást jelentett, hogy az egyes emeléseket csak a gém ki-és beteleszkópozásával lehetett elvégezni.